TASAWUF

TASAWUF

Thoriqoh yang tidak bersuara adalah thoriqoh Naqsabandiyah, dan yang bersuara itu adalah thoriqoh Qodiriyah. Macam thoriqoh ada 34.

Hukum thoriqoh ada 3:

  1. Wajib, bagi orang yang rusak akhlaknya, contoh senuk, maling dan yang lainnya.
  2. Sunnah, bagi yang agak beling.
  3. Mubah, bagi orang yang sudah bagus perbuatannya

Tujuan thoriqoh itu adalah taubat, taubat itu wajib bagi kita.

Yang namanya manusia itu dimana ada kekurangan pasti ada kelebihan begitu juga sebaliknya.

Perbuatan yang dapat menenangkan hati:

  1. Membaca al Qur’an.
  2. Membaca dzikir.
  3. Kumpul dengan orang sholeh.
  4. Sholat bengi.
  5. Dan puasa.

Manusia kalau mulya melebihi malaikat, contoh para nabi, auliya’ dan sebagainya. Manusia kalau hina melebihi hewan. Manusia mulya di dunia Karena harta. Manusia mulya di akhirat karena amal perbuatannya baik.

Werenge ati iku ono pitu macem di antaranya:

  1. Ngerasani (ghibah).
  2. Hasud (iri hati).
  3. Ujub (gumedeh).
  4. Takabur (sombong).
  5. Mentolo/tego (tidak punya belas kasihan).
  6. Adu-adu (namimah).
  7. Riya’ (pamer).

Kewajiban thoriqoh itu ada 6 yaitu:

  1. Dzikir kepada allah
  2. Mancegah hawa nafsu
  3. Meninggalkan urusan dunia yang tidak jelas (syubhat)
  4. Patuh terhadap agama
  5. Berbaik hati kepada semua teman, besar, kecil baik putra/ putri
  6. Berbuat baik terhadap semua makhluk Allah

Makhluk Allah:

–         Punya aqal dan punya syahwat (insan)

–         Tidak punya aqal dan tidak punya syahwat (malaikat)

–         Tidak punya aqal dan punya syahwat (hewan)

Thoriqoh:

–         Thoriqoh yang bersuara disebut طريقة نقشبندية

–         Thoriqoh yang tidak bersuara disebut  طريقة قدرية

Orang kalau enak, cobaannya besar dan semua orang pasti mendapat cobaan dari Allah.

Mengapa Allah murka, nesu, duko? karena manusia kurang ajar.

Ibadah yang disenangi nabi Muhammad:

–         Membuat orang bahagia.

–         Memeberi makanan pada orang tua.

–         Menghilangkan kesusahan orang lain.

–         Membayar hutang orang lain.

Al Qur’an dibaca kapanpun itu pantas.

Wuquf qolbi, wiridan ora usah pakai alat tasbih, tapi wiridan jero ati. Dimanapun dan kapanpun hati tetap dzikir. Syariat tidak dapat dipisahkan dengan tasawuf. Kaya miskin, pintar, bodoh, cantik, elek itu semua adalah cobaan.

Thoriqoh itu bagaikan padi, dan padi itu ada hamanya.

Ada 7 macam penyakit (hama) dalam beribadah:

  1. Menggunjing
  2. Hasud
  3. Ujub
  4. Takabur
  5. Tega
  6. Adu-adu
  7. Riya’

Manusia ada 8 model, yang 4 model surga:

  1. Penuh dengan senyumanوجهه مليح
  2. Omongan enak  ولسان الفسح
  3. Berhati taqwaوقلب تقى
  4. Ringan tangan ويد سقى

Yang 4 model neraka:

  1. Wajah tidak murah senyum
  2. Bicaranya tidak mengenakkan
  3. Berhati keras(tidak welas)
  4. Bukan tangan ringan (bakhil)

Watak manusia ada 3:

  1. Watak Ilahiyyah
  2. Watak syaithoniyah (maksiat)
  3. Watak bahimiyah (sebangsa hewan)

الجنة مشقة إلى الأربعةSurga cinta pada 4 orang:

  1. تالى القرأن: orang yang baca al Qur’an,  contoh Mbah Nyai Mundzir.
  2. حافظ اللسان: orang yang bicaranya enak didengar.
  3. مطعم الجيعان: orang yang memberi pada orang yang membutuhkan, baik sandang, pangan maupun papan.
  4. صائم رمضان: orang yang mau puasa Ramadhan.

Di pintu surga ada tulisan سلام عليكم بماصبرتم “Keselamatan atas kesabaran kalian”.

Orang sombong pasti menyombongkan apa yang dia punya, contohnya:

–         Yang punya suara enak, sombongnya karena suara

–         Yang punya harta sombongnya karena harta

Agama itu mudah tidak sulit

إن الدين يسر ولن يشاد الدين أحد…الخ

(Al Jami’ As Shoghir, jld:I, hal:79)

Gusti Allah tidak memberi cobaan pada hambanya, kecuali sesuai kemampuan hambanya:

ان الله تعلى ينزل المعونة على قدرالمؤنة وينزل الصبر على قدر البلاء

(Al Jami’ As Shoghir, jld:I, hal:78)

Sampean pun ngantos boten dungaaken anak putu, nek dateng anak ojo sampek kereng jobo nek saget kereng jero (lapor wae teng Allah mboten angsal ngoreksi dateng tiyang lintu, seng sabar mawon tiyang estri lek sabar saget nglunturaken atine tiyang jaler gaweo enake sedoyo tiyang lan makhluk tiyang niku lek atine bersih ningali dateng sinten mawon ketingale bersih tho’.

Suami istri bertengkar 1 hari dapat mencegah rezeki 40 hari, yen bertengkar 2 hari dapat mencegah rizqi 80 hari. Sabar niku aboot, nek teng anak ojo gampang-gampang ngomong elek, sebab omongane tiyang sepah niku mandi temenan.

Cara sholat yang khusu’ adalah lisan membaca do’anya shalat sedangkan hatinya berdikir pada Allah.

Kerjakanlah apa yang kamu kehendaki, toh semua ada balasannya. Perkara yang menyebabkan fakir:

  1. Tidur setelah subuh dan ashar.
  2. Makan dalam keadaan junub.
  3. Shalatnya tidak dijaga, malas.
  4. Menjahit pakaian yang sedang dipakai.

Rombongan orang yang masuk sorga:

  1. Anak muda yang selalu giat melakukan shalat taubat.
  2. Bersodaqah dengan cara rahasia.
  3. Orang yang sering shalat dhuha.
  4. Bila kehilangan harta dia meremehkan da banding ketinggalan shalat berjamaah.
  5. Orang yang matanya menangis sebab takut pada Allah.
  6. Berkumpul dengan ulama’.
  7. Orang yang menuntun pada orang buta.

Orang yang di beri tempat berteduh oleh Allah di akhirat ada 3:

  1. Orang yang mau bersilaturrahim.
  2. Istri yang ditinggal mati suaminya dan tidak mau kawin lagi.
  3. Orang yang membuat makanan enak untuk tamunya, anak yatim dan orang miskin.

Kata santri berasal dari bahasa sansekerta. San artinya suci dan Tri yakni tiga, yang artinya suci dari tiga hal, yaitu:

  1. Suci dari kemusyrikan.
  2. Suci dari kedhaliman.
  3. Suci dari kemaksiatan.

Nafsu Mardiyyah mempunyai karakter/watak:

  1. Budi pekerti yang baik.
  2. kasih sayang pada siapapun.
  3. Selalu mengajak pada kebaikan.
  4. meninggalkan segala sesuatu selain Allah.
  5. Pemaaf.
  6. Senang pada makhluk, mengeluarkan watak keras jadi halus.

Nafsu Kamilah mempunyai 3 karakter/watak:

  1. Ilmul yaqin.
  2. Ainul yaqin.
  3. Haqqul yaqin.

Nafsu kamilah (sepurna) dimiliki oleh seorang waliyullah sekelas mbah Hamid, Mbah U’d. Hal ini tak bisa diterangkan, karena kita belum kelasnya masih ada hijab sama-sama tidak tahu.

Di kitab   وصية المصطفىditerangkan bahwa malaikat Jibril ingin jadi manusia, kemudian melakukan 6 perkara:

  1. Menjenguk orang sakit.

– bicaranya yang enak didengar

  1. Mendamaikan orang yang bertenkar.

– mencari yang terbaik bagi semua

  1. Merawat anak yatim.
  2. Melayat jenazah.
  3. Memulyakan tetangga.

Tileme tiang poso direken ibadah. Menenge tiang poso, tenguk-tenguke direken tasbih lan ababe diganjar kados ambune minyak misik.

Tingkatane tiang poso wonten tigo:

  1. عام  murah: nggeh poso nggeh nyambut damel, persis kados penggawean rutin (ngerasani, pecucuan dll).
  2. خاصsedengan: nggeh poso, nggeh nyambut damel, persis penggawean rutin.
  3. خواص الخاصlarang: poso tho’ prei kabeh penggawean biasae mek poso tho’ wiridan, sembahyang  lan ngaji.

Penggawean setahun dipangan sakwulan. Kulo sampean tepak seng pundi..? Nggeh mugi2 senajan nderek seng a’m mugi diterami kale gusti Allah, al fatihah..

Nangdi-nangdi dzikir (masjid, pasar, dalan, sekolah dll) Lapo-lapo nggeh dzikir (mlaku, ngadek, lungguh, meneng, ngomong dll). Baru saget dzikir, ne’ wancine sepi-sepi, tapi ne’ rame ical dzikire, niki jenenge saget topo alas tho’, tapi mboten saget topo teng tengah pasar. Topo wonten tengah pasar niki seng paling abooot. Dzikire ojo sampe’ diijoli cilok, sego, es lan sa’ lintu-lintune.

Thariqah ingkang sampun mu’tabar jumlahe wonten 34, antara lain: Qodiriyah, Syafi’iyah, Syadziliah, Naqsabandiyah dll.

Dene wonten tiyang ingkang sampun tumut thariqah, sampun gadah maqom, tapi klakuane awon niku pun disalahaken thariqahe, balek seng salah tiyange. Pondok’e ngoten sahe balek larene, islam nggeh ngoten sampun sae balek umate.

(Di terangaken woten kitab tanwirul qulub hal 408.)

من يتصوف ولم يتشرع فقد تزندق

“Lan sopo wonge seng tasawwuf balek nolak syari’at moko hukume kafir zindik”

من يتشرع ولم يتصوف فقد تفسق

“Lan sopo wonge seng syare’at balek nolak tasawuf, moko hukume fasik”

Sedoyo niku kudu disumende’ake dateng Allah, mboten angsal ngandalaken akal, sebab akal niku makhluk. Dadose sami kali nyembah akal (makhluk). Akal dibaleni peng kale dados akal-akalan.

Sumendeh dateng Allah kalian dungo, baru ikhtiar. Gusti Allah nomer setunggal, baru ikhtiar nomer kale, niki cirine tiyang thariqah.

Dinten qiyamat mboten kinten dugi, selagine teng dunyo tasek (masih) wonten tiyang dzikir Allah.. Alah… Allah. Gusti Allah dawuh dateng nabi musa

ياموسى,لولا كان من يقول لااله الاالله فسلقت جهنم

Cobi mboten enten ingkang dzikir tigo menit mawon, mongko Allah bakal ngeble’aken jahannam dateng dunyo. Mungguhe tiang tasawuf “mboten dzikir dateng Allah, niku sami kalian maksiat, nopo maleh lintu-lintune…!

Sedoyo ne’ di bangsulaken teng kitab, niku enteng, mboten wonten seng abot, teng manah saget jembar…..!

Tiyang Ngerasani niku berarti tiyang loman (ngoten niku wau diterangaken teng kitab Tanbihul Ghofilin) contone: tiyang ahli wiridan menawi ngerasani, ganjarane wiridan bakal di paringaken dateng seng di rasani, tiyang ahli shalat ganjaran sholate bakal di paringaken dateng seng di rasani, tiyang ahli maos al-qur’an, ganjaran maose bakal diparingaken dateng seng di rasani.

Tiang topo wonten 3:

  1. Topone wong ‘am : tiang seng saget topo nek wonten alas ndukor gunung
  2. Topone wong khos : topone tiang manjing suluk
  3. Topone khowasul khowas : topone tiang seng sabar ان الله مع الصابرين

Agomo ngoten mboten angel, balek seng angel niku manungsane dewe. Kanjeng nabi dawuh: كان الدين يسرا  mulo songko niku mboten usah angel-angel pon يسروا ولاتعسروا

Ibadah niku wonten kaleh:

  1. Ibadah seng mboten saget di tawar (wad’i) contone: Sholat. sholat kedah kaliyan jumeneng, lek mboten saget nggeh kaleh lenggah, mboten saget, nggeh kaleh tilem, mboten saget nggeh kaleh kedipe mripat, mboten saget nggeh kaleh manah, lek mboten saget nggeh….mati pon.!
  2. Ibadah seng saget di tawar (Taklifi) contone: zakat, seng kuwoso/mampu nggeh wajib, seng mboten mampu nggeh mboten. Haji kangge seng mampu, seng mboten mampu nggeh mboten wajib.

Wateke menungso niku di bagi tigo:

  1. Ilahiyyah, tegese kasih sayang, penolong, pengasih.(bah sembayang, bah mboten sembayang) sedoyo manungso tetep nggadah sifat/watek niki.
  2. Syaitoniyyah, tegese seneng goroh, nggendungi tiang, ngakali, sombong, riya’.
  3. Bahimiyyah (bongso kewan), tegese seneng tarung, mangan, ngombe, pipis, ngengek.

Hukume nderek Thariqah wonten tigo:

  1. Wajib: Kangge tiyang seng ahli zina, ahli ma’siat.
  2. Sunnah: Kangge tiyang seng sholate arang-arang, ngajine arang-arang.
  3. Mubah: Kangge tiyang seng sampon sae, contohe Kyai, ustatz, dll.

Kelakuane tasawuf :

  1. Mbagusi kabeh manungso.
  2. Dawamul wudu’.Blai sebab boten gadah wudu’. Gusti Allah dawuh  marang nabi musa “ sa..musa…! ojo salahno aku ne’ awakmu blai, lan awakmu ora duwe wuldu’. Hadits qudsi.
  3. Dzikir filqolbi, tujuane ngedoh saking penggodane syetan.

Nopo’o dzikir kok tasek enten lenggak-lenggok’e (lali-lali wae)? Jawab: kersane umure panjang, sebab lah nek sampun kenceng nggarahi dipundut teng gusti Allah. Umpamane “wit preng nek seng lurus lan sae bakal dibabat langkong rumiyen kaleh seng nggadah.

Arti An-naqsabandhiyah, iyo iku: Naqsya : ukiran. Bandhi : tangguh, kuat.

Dadi lek melu Thoriqoh An-Naqsabandiah ngono, dek ati iku di ukir tulisan Allah dengan kuat, tangguh dengan cara Wuquf qolbi (langgenge ati olehe eleng/dheker marang Gusti Allah).

تا ني (alon-alon) iku bagus kejobo 3 perkoro:

  1. Taubat
  2. Menikahkan anak gadis
  3. Mengubur mayat

التوحيد عند الصوفى وهو ليعبدوني/ليعرفوني(كتاب قشيرى)

Tauhid bagi tasawuf itu kanggo nyembah Allah..! tujuane supaya mengetahui aku (Allah).

Manungso niku gadah sifat kurang, terus kurang! Mongko soko niku sing sae “nrimo paweh ing pandum” tegese qona’ah.

Kewajibane Thoriqoh seng terakhir inggeh meniko mbagusi kabeh makhluke pengeran. Niki aboot prakteke, ngomonge ngoten gampil!

Mulane ningali tiang boten angsal dibenten-bentenaken.

Ndamel rukune masyarakat niku abot, butuh pengorbanan, aku (romo yai) enthe’ 300 juta gawe ngrukunake masyarakat  (naggap ludruk, wayang, orkesan dalam  peresmian UYP). Coro aku kedunyan, duwe’ sa’ mono tak tukokno kijang inova po’o, ato’ loro, tapi ngga’ aku ga’ ngono, luwih penting ngrukunake masyarakat, ndamekaken bangso sebab.. حب الوطن من الايمان. Dadi wong ngono kudu “nyegoro “ lha ne’ nyegoro boten bakal banger, boten bakal basin. Sa’ niki boten nopo-nopo ne’ se’ dadi sak kobo’an, tapi besok ne’ ten masyarakat harus dadi segoro”kudu nyegoro koyok aku”. Kabeh niki boten enten unsur politik, sebab politik niku tujuane mung siji yoiku golek upo yen digedekno dadi sego di gedekno maneh dadi dunyo.

Iklan

Komentar ditutup.